הופתעתם לגלות? לעיתים חברות שייט מוציאות ‘כרטיס אדום’ ללקוחות מבלי הודעה מוקדמת – הנה כמה מקרים שיכולים להוביל לסיום הקריירה שלכם בחופשות השייט

כשאתם מפליגים באוניות קרוזים, רובכם אולי לא מודעים לעובדה שעלולים להתרחש לא מעט דברים: חברת שייט עלולה להטיל עליכם איסור לצמיתות על הפלגות עתידיות, אפילו בלי שתדעו על כך מראש. בעיה כזו עלולה להתגלות רק כאשר תנסו לבצע הזמנה חדשה ויתברר כי אתם ברשימה השחורה.
הנה כמה מקרים אמיתיים של נוסעים שמצאו את עצמם חסומים מהפלגות בעתיד, ומה תוכלו ללמוד מהם כדי להימנע מגורל דומה.
הפתעה! ילדיכם עלולים לגרום לאיסור שייט לצמיתות
לפעמים, האיסור לא מגיע בצורה ישירה, אלא דרך ילדיכם. לינדה ס. גילתה שהמשפחה שלה לא תוכל להפליג יותר לאחר שבנה בן ה-9 עזב את החדר שלהם וגרם נזק במכונת משחקים באונייה. אחרי שלב ראשון של אזהרה, היא הייתה בטוחה שזה מאחוריהם – אך לא כך היה. הם קיבלו הודעה על איסור לצמיתות, כשהאחריות הייתה מוטלת על הילד והמשפחה כולה.
הלקח כאן הוא ברור: חשוב להשגיח תמיד על הילדים במהלך ההפלגה ולוודא שהם לא יגרמו לנזקים או להפרעות.

היזהרו מלהיות ידידותיים מדי עם צוות האונייה
ג’ויס, נוסעת לשעבר, גילתה שידידותיותה עם הצוות הובילה לאיסור על הפלגות עתידיות. למרות שבאמת העריכה את העובדים ושמרה על קשרים קרובים עם צוות האונייה, זה הוביל להרגשה לא נוחה אצל חלקם. החברה ביטלה את זכויות השייט שלה לצמיתות.
הלקח: כשאתם במגע עם צוות האונייה, זכרו כי הם שם כדי לספק שירות מקצועי בלבד, ולא כל אינטראקציה צריכה להתפרש כיחס אישי.
תוקפנות והתנהגות לא נאותה
כשהמשפחה של מרי ניסתה להנות מהשייט האחרון שלה בקריביים, חיכתה לה הפתעה לא נעימה – בנה בן ה-18 הושעה לכל החיים מהפלגות אחרי שהשתתף בקטטה עם שני נוסעים שיכורים. המשפחה ניסתה להסביר ולבקש הזדמנות נוספת, אך חברת השייט לא שינתה את החלטתה.
הלקח: אל תנקטו בעמדה תוקפנית כלפי נוסעים אחרים או אנשי צוות. אם תמצאו את עצמכם מעורבים במחלוקות, פנו לדלפק שירות לקוחות ואל תיקחו את העניינים לידיים.
מחלוקות על חיובים בכרטיס אשראי
אחת הדרכים הכי לא מובנות להגנה על הצרכן היא ההתנגדות לחיוב בכרטיס אשראי (Chargeback). זו אפשרות שנועדה לעזור ללקוחות כשיש טעות בחיוב או כשלא קיבלו את מה שהובטח להם. לעיתים אנשים משתמשים בזה בצורה לא נכונה – וזה עלול להוביל לתוצאות לא נעימות, כמו הכנסה לרשימה שחורה של חברת השייט.
כריסטי הפליגה עם משפחתה לשייט באלסקה, הם הזמינו שני חדרים, וציפו לדלת מקשרת ביניהם – אבל בפועל לא הייתה כזו. החברה התנצלה, אבל לא יכלה לשנות את החדרים.
כפיצוי, הם קיבלו שוברים בשווי 3,000 דולר לשייט עתידי. כריסטי קיבלה את הפיצוי – ואז, כשהיא חזרה הביתה, פנתה לחברת האשראי שלה וביקשה לבטל את החיוב על סך 3,000 דולר. היא טענה שהשוברים הם בעצם “החזר” שמגיע לה. חברת האשראי אכן ביטלה את החיוב – אבל השוברים לא נחשבים לכסף מזומן, וזה כתוב בתנאים.
חברת השייט גילתה מה שקרה, והחליטה לאסור על כריסטי להזמין שייט עתידי. רק אחרי שהיא התקשרה, התנצלה וביקשה לבטל את ההתנגדות לחיוב – החברה ביטלה את האיסור.
אם יש בעיה בשייט, צריך לפתור אותה מול צוות האוניה או מול שירות הלקוחות של חברת השייט. ואם קיבלת פיצוי (כמו שוברים), אסור לנסות להפוך אותו להחזר כספי דרך חברת האשראי – זה נחשב “הונאה ידידותית”, ועלול לעלות ביוקר. בשורה התחתונה – עדיף לפתור בעיות בצורה ישרה ומסודרת, כדי שלא תמצאו את עצמכם מחוץ לרשימת האורחים של חברת השייט.

שורה תחתונה
לא תמיד ברור מה יכניס אתכם לרשימה השחורה של חברת שייט, אבל ברור שחשוב מאוד להימנע מהתנהגות לא נאותה כלפי צוות או נוסעים אחרים, ולוודא שאתם מבינים את כללי ההתנהגות וההסכמים של חברת השייט.
זכרו: הפלגה מהנה מתחילה בהבנת כללי ההתנהגות, וכך תימנעו מההפתעה הלא נעימה של הרשימה השחורה.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,700 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=115057