יעדים להפחתה של 10% בעצימות גזי החממה עד 2026 ו-25% עד 2030 בהשוואה לשנת 2019 . משנה את אסטרטגיית הפעילות האקלימית עם דגש על יעילות, חדשנות ושיתוף פעולה

(Norwegian Cruise Line Holdings Ltd (NCLH חברת האם המפעילה את חברות הקרוזים Norwegian Cruise Line , Oceania Cruises Regent Seven Seas Cruises השיקה היום את אסטרטגיית הפעילות האקלימית המחודשת שלה יחד עם יעדי גזי חממה לטווח קצר וקרוב (“GHG”) כדי לתמוך במטרה השאפתנית של החברה לאפס נטו עד 2050. פעולות אלה מדגישות את מחויבותה האיתנה של החברה לדה-קרבוניזציה כחלק מתוכנית הקיימות הגלובלית שלה, Sail & Sustain.
מרכיבים מרכזיים ביעדי הפחתת גזי החממה הזמניים החדשים של החברה כוללים:
*להפחית את עוצמת גזי החממה ב-10% עד 2026 וב-25% עד 2030, בהשוואה לקו הבסיס של 2019 עם עוצמה שנמדדה על בסיס יום קיבולת (1).
*היעדים מכסים את פליטות החברה מצי הספינות והמתקנים שלה (טווחים 1 ו-2) וכן פעילויות הקשורות לדלק ואנרגיה במעלה הזרם, כולל פליטות מבאר לטנקים (חלק מהיקף 3). לפיכך, היעדים יתפסו את מלוא השפעת הפליטות של צריכת הדלק של החברה.
*יעדי הביניים מספקים מפת דרכים לתמיכה בשאיפה הקיימת של החברה לאפס נטו פליטה עד 2050. היקף מחויבות זו מתרחב לכל טביעת הרגל של החברה בתחום גזי החממה, כולל רשת הספקים והשותפים העצומה שלה לאורך שרשרת הערך שלה.
“אנו גאים להמשיך ולחדד ולחזק את אסטרטגיית הפעילות וההתחייבויות שלנו בנושא האקלים, כולל על ידי קביעת יעדי הפחתת עוצמת גזי חממה אבני דרך, שינחו אותנו במרדף השאפתני שלנו לאפס פליטה נטו עד 2050”, אמר הארי סומר, נשיא ומנכ”ל נבחר של Norwegian Cruise Line Holdings בע”מ. “כל היבט של העסק שלנו החל מ- Shoreside to Shipboard אחראים לעשות את חלקם כדי לתכנן, לספק ולהדגים תוצאות עבור דה-קרבוניזציה ומועצת המנהלים שלנו חיזקה ציפייה זו על ידי ביסוס אחריות משותפת והצבת תמריצים לכל צוות ההנהלה שלנו למאמץ קריטי זה. לאחרונה גם עשינו צעד חשוב כלפי העתיד במרדף שלנו אחר אפס נטו על ידי הכרזה על שינוי שניים מהמבנים החדשים העתידיים שלנו מסוג Prima Class כך שיתאימו לשימוש במתנול ירוק בעתיד”.
סומר המשיך: “אנחנו גם מפעילים ומגייסים את השרשרת המלאה שלנו של חברי צוות, נמלים ויעדים, ספקים ושותפים, ואורחים שיפעלו עכשיו ויצטרפו אלינו למסע הטרנספורמטיבי הזה, ויעצימו עוד יותר את המאמצים שיכולנו להשיג בעצמנו. ”
אסטרטגיית הפעולה האקלימית המחודשת של החברה מתרכזת סביב שלושה עמודי תווך: יעילות, חדשנות ושיתוף פעולה.
יעילות
החברה מתמקדת ביעילות התזמון של הצי הקיים שלה, אשר יכולה להשפיע באופן מיידי על צריכת החשמל ופליטת גזי החממה, כמו גם ליצור חיסכון בדלק. זה כולל הן השקעות מתמשכות במערכות ובטכנולוגיות, כגון שדרוגי מערכות מיזוג אוויר ומערכות להשבת חום פסולת, והן שיפורים תפעוליים, כגון תכנון מסלול חכם והפלגה ואופטימיזציה של פעילות המלון. שינויים תפעוליים דורשים נתונים, חינוך ואחריותיות, ולכן החברה גם בונה ומשקיעה במערכות ותהליכים פנימיים כדי לאפשר לחברי הצוות שלה, ואף לאורחים, להפעיל את ספינותיה ביעילות מיטבית.
חדשנות
החברה מחדשת פתרונות וטכנולוגיות ארוכות טווח, כולל כאלה התומכות ביכולת לפעול על דלקים ירוקים. מאז שנת 2022 השלימה החברה בהצלחה בדיקות של תערובות דלק ביולוגי במספר אוניות, בהן נעשה שימוש בתערובת של כ-30% דלק ביולוגי ו-70% נפט גז ימי. החברה מאמינה כי יודו-דיזל הוא דלק מעבר בר-קיימא שיכול לתמוך במסע דה-קרבוניזציה כאשר פתרונות ארוכי טווח נבדקים ומתרחבים. בטווח הארוך יותר, החברה רואה במתנול הירוק פתרון מבטיח, ולאחרונה הודיעה על שינוי שתי אוניות Prima Classהאחרונות, שצפויות להימסר בשנים 2027 ו-2028, כך שיתאימו לשימוש במתנול ירוק כמקור דלק חלופי בעתיד. בעוד שינויים נוספים יידרשו בעתיד כדי לאפשר באופן מלא את השימוש במתנול בנוסף לדלק ימי מסורתי באוניות אלה, זה מחזק את מחויבות החברה לדה-קרבוניזציה. השימוש במתנול ירוק יביא להפחתה דרסטית בפליטות, כולל הפחתה של עד 95% ב- CO2, ותכונותיו מאפשרות המשך שימוש באחסון דלק קונבנציונלי ואחסון עם פחות שינויים בהשוואה לדלקים מתעוררים אחרים בשוק בשלב זה. עם זאת, ייצור מתנול ירוק נמצא עדיין בשלבים מוקדמים וידרוש השקעות מתמשכות כדי להגדיל במידה מספקת את ההפצה והצריכה בעולם.
שיתוף פעולה
הדרך לאפס נטו תהיה מורכבת ותדרוש שיתוף פעולה משמעותי ברשת בעלי העניין של החברה, כולל ספקים, קהילות, ממשלות וארגונים לא ממשלתיים כדי לשתף פעולה ולמצוא פתרונות למאבק בשינויי האקלים. החברה בוחנת ללא הרף שותפויות לקידום המאמצים סביב פיתוח דלקים ירוקים יחד עם התשתית הגלובלית לייצור, אחסון והפצה של דלקים אלה. כמו כן, החברה רואה בשיתוף פעולה בין-מגזרי זרז לשינוי אפקטיבי ומואץ והיא חברה פעילה באיגודי תעשייה, כגון מכון מתנול, ובפורומים אזוריים. לדוגמה, החברה היא שותפה ראשונה של המסדרון הירוק מצפון-מערב האוקיינוס השקט לאלסקה, מאמץ משותף בין נמלים, ממשלות ומפעילי קרוזים באזור, לחקור מסדרון ירוק ימי שמטרתו להאיץ את הפריסה של אוניות אפס פליטת גזי חממה ופעילות בין אלסקה, קולומביה הבריטית ווושינגטון. בנוסף, החברה ממשיכה לשתף פעולה באופן פעיל עם נמלי מפתח כדי להאיץ את השימוש בטכנולוגיית חשמל חופית המאפשרת לאוניות תענוגות להתחבר לרשתות חשמל יבשתיות כדי לספק את רוב החשמל הדרוש בזמן העגינה. בעוד הרחבת התשתית היבשתית בעיצומה, החברה גם מציידת את ספינותיה בטכנולוגיה הדרושה לחיבור תוכנה, במטרה שעד 2025 כ-70% מהצי שלה יצוידו.
“אנו מעודדים לראות את ההתקדמות והמומנטום המשמעותיים בכל המגזרים לדה-קרבוניזציה, אך עדיין קיימים אתגרים בסיסיים עבור תעשיית הקרוזים לפירוק מלא של פחמן E עד 2050”, אמרה ג’סיקה ג’ון, סגנית נשיא ESG, קשרי משקיעים ותקשורת תאגידית של Norwegian Cruise Line Holdings בע”מ. “במקום לחכות שהאתגרים האלה יתפוגגו, האסטרטגיה שלנו היא לפעול עכשיו כדי ליישם התייעלות היום, לחדש לפתרונות עתידיים ולשתף פעולה עם בעלי העניין שלנו לאורך הדרך. בבסיס אסטרטגיה זו עומד ממשל תקין וניהול סיכונים יעיל כאשר אנו פועלים לקידום מאמצי הפעולה האקלימית שלנו ולבניית החוסן של החברה שלנו. ”
(1) ימי קיבולת מוגדרים כמקומות עגינה הזמינים למכירה כפול מספר ימי ההפלגה לתקופה של אוניות בשירות.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=108107