על פי נתוני החברה בשנה האחרונה נרשמה עלייה במספר הנוסעים המזמינים חופשת שיט בסוויטות ובחברות קרוזים פרימיום וגידול במספר הנוסעים באירופה והוואי

AAA נסיעות (AAA Travel) בבעלות האגודה האמריקנית לרכב (AAA – American Automobile Association) חשפה את נתוני מכירות הקרוזים שלה בשנה האחרונה, המצביעים על גידול במספר הנוסעים הנוטים להזמין חופשות שיט יוקרתיות.
תעשיית הקרוזים חווה צמיחה חזקה ברחבי העולם, חברות השיט משקיעות מיליארדי דולרים באניות חדשות המציעות אטרקציות חדשות לנוסעיהן. בשנת 2019 צפוי גידול של 7% בשוק הקרוזים של צפון אמריקה וכמיליון נוסעים חדשים צפויים ליהנות מחופשת שיט. על פי נתוני (CLIA – Cruise Line International) איגוד חברות השיט הבינלאומי, 26.7 מיליון נוסעי קרוזים נרשמו ב-2017 ומספרם יגיע ל-28 מיליון ב-2018.
בעוד מגה אניות הקרוזים, הנושאות למעלה מ-5,000 נוסעים, ממשיכות לתפוס כותרות, יש זרם חזק של נוסעים הדורשים חופשות שיט אינטימיות יותר באניות היוקרתיות בים ובנהרות. ב-AAA Travel מציינים כי בעוד המכירות לחופשות שיט זינקו בעשרות אחוזים – ההזמנות לאניות בוטיק יוקרתיות מתחזקות במיוחד.

“אניות קרוזים הן כמו אתרי נופש המארחים אלפי נוסעים הנהנים מאינספור אפשרויות בילוי ומגוון רחב של חוויות קולינריות”, אמר ביל סאתרלנד (Bill Sutherland), סגן נשיא בכיר ב-AAA Travel, “במקביל מספר גדול של נוסעים מחפשים חוויות יותר אינטימיות ופונים לחברות השיט היוקרתיות כמו אזמרה, סיבורן, סילברסי, ויקינג ריבר קרוזס, AmaWaterways ,Uniworld Boutique River Cruises עוד”.
תאגידי הקרוזים הגדולים לא נשארו אדישים ולמרות שבבעלותם מותגי שיט יוקרתיים כמו אזמרה וסילברסי של תאגיד רויאל או ריג’נט סבן סיז ואושיאניה של נורוויג’ין, הם מתגברים ומוסיפים סוויטות באניות הענק ומתחמי פאר עם בריכות פרטיות, טרקלינים ובאטלרים צמודים המשרתים באופן בלעדי את הנוסעים המפונקים.
“נוסעים לא נרתעים היום לשלם עבור חוויות פרימיום”, הוסיף ואמר ביל סאתרלנד, “בין אם הם בוחרים בסוויטה מפוארת או במתחם יוקרתי סגור (HAVEN) במגה אניות או פונים לספינות נהר וים אקסקלוסיביות במטרה לשדרג את חוויות החופשה שלהם”.

ברשת משרדי הנסיעות AAA Travel מזהים גם מגמות נוספות מעניינות כמו עלייה משמעותית של מספר ההזמנות של נוסעי הקרוזים האמריקנים לחופשות שיט באירופה והוואי ומנגד ירידה במספר ההזמנות לחופשות שיט לאלסקה. לגבי הנתון של אלסקה, נראה שהוא מנוגד להיערכות של חברות הקרוזים הגדולות המחזקות את היעד עם אניות גדולות: נורוויג’ן קרוז ליין שמצרפת את ה- JOE ל-BLISS ורויאל קריביאן שתציב אנייה גדולה נוספת באזור, OVATION OF THE SEAS מסדרת קוואנטום שתצא להפלגות מסיאטל.
מגמה נוספת וחשובה היא האינטרנט האלחוטי, יותר ויותר נוסעים מעוניינים להישאר מחוברים באמצעות הניידים לרשתות החברתיות וחברות הקרוזים משקיעות כספים רבים בפתרונות וטכנולוגיות חדשות כדי לשפר את החוויה, אך עדיין לא מעניקה שירות בסיסי, אינטרנט חינמי, הקיים כמעט בכל מקום כמו בתי מלון, רכבות, מטוסים ועוד.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=91146