“למנף את הביקושים הגלובליים ביעדים המבוקשים”, נמקו בנורוויג’ין קרוז ליין את ההחלטה להעביר את הג’וי מסין לאלסקה

שמחה ואושר באלסקה? תלוי את מי שואלים, את חובבי הקרוזים בסין או חבריהם באלסקה. ללא ספק לאלו הנמצאים בצפונה של יבשת אמריקה יש סיבה טובה לשמוח ולחובבי הקרוזים בסין קצת פחות. האניות נורוויג’ין בליס (BLISS) והאחות נורוויג’ין ג’וי ( JOY) יערכו אירוע משפחתי ויפעלו יחד באלסקה באביב 2019.
במטרה לספק לקהל הלקוחות מגוון אפשרויות בחירה של יעדים, המסלול של הג’וי יהיה: ג’ונו ( Juneau), קטצ’קן (Ketchikan), סקגווי (Skagway), אולקם ביי ( Holkham Bay), איס סטרייט פוינט ( Icy Strait Point) וויקטוריה הבריטית ( Victoria-British Columbia) בקנדה.
לפני שנה בדיוק נכנסה לשוק הסיני הנורוויג’ין ג’וי שנבנתה והותאמה במיוחד לקהל המקומי. מנכ”ל נורוויג’ין קרוז ליין, פרנק דל רוי אמר בזמנו:” האנייה תספק את אותן תחושות של חופש וגמישות, שנמצאות בכל אניות הקרוזים שלנו, אך בסגנון של חווית חופש ושירותים המעוצבים במיוחד עם דגש ומחשבה לאורח הסיני”. לאנייה ניתן גם שם מקביל בסינית Xi Yue Hao – תרגום חופשי של המילה JOY.
את ההחלטה המפתיעה מנמקים בחברת הקרוזים NCL: “למנף את הביקושים הגלובליים ביעדים המבוקשים”, או בקריאה בין השורות, ההצלחה של הג’וי לא הייתה מספיק טובה ומוטב להעביר אותה לאזור בו יש יותר כדאיות כלכלית. בכל מקרה בחברת הקרוזים מבטיחים כי היא לא זונחת את השוק הסיני ותעביר לאזור את ה- NCL SPIRIT .
לשם השוואה, הג’וי הושקה לפני שנה לעומת הספיריט שהושקה ב-1998 ושופצה ב-2017. משקלה של הג’וי 167 אלף טון ומארחת 3,883 נוסעים והספיריט לעומתה במשקל 76 אלף טון ומארחת 2018 נוסעים. מצאו את ההבדלים. בנוסף, הטרנספר של האנייה יעלה לחברת הקרוזים האמריקנית 50 מיליון דולר להתאים אותה הפעם לקהל היעד בארה”ב .
ההחלטה האסטרטגית של NCL להציע לקהל הלקוחות באלסקה שתי אניות מעולות וגדולות , היחידות עם מסלול מרוץ מכוניות בסיפון העליון, הוא חכם. כל זה עוד נכון כפליים אם חברת רויאל קריביאן מתכוונת להעביר את ה- OVATION OF THE SEAS שמשקלה 167,800 טון ומארחת כ-4,180 נוסעים, מסין לאלסקה. כמו כן, קרניבל פנורמה- האנייה החדשה של קרניבל קרוז ליין, במשקל 133,500 תקיים הפלגות נופש מלונג ביץ’ קליפורניה לריביירה המקסיקנית החל מדצמבר 2019. בחורף 2019-2020 תתחיל הג’וי להפעיל מסלולי שיט מלוס אנג’לס לריביירה המקסיקנית ותעלת פנמה. כאמור, הג’וי היא תשובה ראויה לשתי חברות השיט המתחרות.
ברגע שהג’וי תעבור לאלסקה, NCL PEARL (המארחת 2400 נוסעים) תעבור לאירופה, NCL JEWEL תעבור שיפוץ בסתיו הקרוב ותחזור לאוסטרליה/ ניו זילנד, אסיה ודרום האוקיינוס השקט, בעוד ה- NCL JADE תציע הפלגות עונתיות ברחבי דרום מזרח אסיה, מסינגפור להונג קונג בחורף 2019-2020.
כל “משחק הנמלים” נועדו לדברי החברה לנצל את מלוא היתרונות של שוק המקור באוסטרליה שהולך וגדל.
OVATION OF THE SEAS
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=89461