עוצמת המדיות החברתיות, השאיפה לשלב טכנולוגיות מתקדמות והמאמצים להפחית את הזיהום הסביבתי יהיו הנושאים הבולטים בשנה הקרובה

שנת 2018 עומדת להסתיים ושנה אזרחית חדשה קרבה ובאה. בעזרת איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA – Cruise Lines International Association) ננסה להפליג יחד ולבחון את המגמות והתחזיות בעולם הקרוזים לשנת 2019.
אין זה מפתיע שעוצמת המדיות החברתיות, השאיפה לשלב טכנולוגיות מתקדמות והמאמצים להפחית את הזיהום הסביבתי, יעסיקו אותנו ויהיו הנושאים הבולטים בשנה הקרובה. לשם העולם צועד בכל התחומים ולאו דווקא רק בנושא קרוזים.
אינסטגרם, פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות
לאנשים המחוברים בחבל הטבור למדיות החברתיות, אם למטרות עסקיות, חברתיות או שהם כרוכים ומעורבבים זה בזה כתאומים סיאמיים, לא מפתיע שהמדיות החברתיות הן שם המשחק בקרב הנוסעים בעולם. בטיולים יבשתיים ובהפלגות קרוזים אנשים מצלמים עצמם כאילו היו אטרקציה תיירותית ובמקרה הטוב מופיע ברקע ים טורקיז, מגלשות בסיפון העליון או מסעדת נושא מפוארת.
האשטאג travel# מופיע בממוצע 351 מיליון פעם ביום באינסטגרם. כמה מפתיע. הנוסעים מעוניינים להישאר מחוברים לאינטרנט במהלך כל ימי ההפלגה במטרה לשתף את החוויות המדהימות עם המשפחה והחברים ולהרגיש בבית גם מחוץ לבית.
חברות השייט ממשיכות לגבות מאתנו סכומי עתק על שירותי אינטרנט הנחשב כיום למוצר בסיסי. לטענתם, כתוצאה מהעלויות הגבוהות הנובעות מחיבור ללווייני תקשורת. תירוץ טוב – אבל לא משכנע. לא ירחק היום שחברות השייט, בדיוק כמו המלונאים, יבינו שחיבור לאינטרנט אלחוטי חינמי עשוי לשמש גם ככלי שיווקי לסחוף יותר נוסעים לאוניותיהן.

לחשב מסלול מחדש
הסטרס בקצב החיים המודרניים לא עושה טוב לאף אחד וחופשה הפכה מפינוק לדבר כמעט הכרחי להישרדותנו, אז למה לא לקחת שייט תענוגות ולשכוח מחיי היום יום העמוסים? חברות השייט מגיבות ומציעות תוכניות בריאות: ספא משקם, ברי חמצן, תפריט בריאות מגוון ועשיר וכל שאר החידושים האחרונים בחדרי הכושר ומתקני הספורט.
חוויות – מילות קסם לנוסע המודרני
עולם הפנאי משתנה, אנשים לא מסתפקים כתמול שלשום להגיע ליעד ולראות את האטרקציות המרכזיות, לצלם ולחזור הביתה בשלום. בתיירות המודרנית מחפשים גיוון וחוויות מרגשות כמו: מסע באופניים, פארק מים, צלילה, קורס בישול, הרצאות מיוחדות וכדומה. מרבית חברות השייט עומדות בכבוד מול הדרישות ועוצמת החוויות שבשייט תענוגות היא ייחודית.
בחופשת שייט תוכלו לגלות יעדים אקזוטיים, ליהנות מסדנאות בישול, לצפות בהופעות ברמות הגבוהות ביותר, לעשות ספורט, מגלשות מים, גלישה על הקרח, קיר טיפוס, גלישת גלים, מרוץ מכוניות ומה לא. כל זה, כמובן, מבלי לרוץ עם המזוודות ממקום למקום. המלון המפואר שט אתכם מיעד אחד למשנהו ומה שנותר לכם זה רק כיף ענק של הנאות החיים.

אוניות טכנולוגיות
חברות בעולם השייט אימצו את הטכנולוגיות החדשניות ביותר עבור הנוסעים במטרה להעצים את החוויות האישיות שלהם: בר ביוני המכין לכם משקה בהזמנה מהטאבלט, מטבעות או צמידים שמחליפים את כרטיסי המפתחות לקבינות, אפליקציות המאפשרות: הזמנת מסעדות נושא והופעות, או מציינות את מיקומכם באנייה ועוזרות במציאת נקודות ציון. בנוסף, תמצאו גם מסכי ענק בסיפון המקרינים סרטים, אפקטים מיוחדים בהופעות, קשר ללווייני תקשורת ועוד.
נסיעות ומודעות לשמירה על איכות הסביבה
כיום, נוסעים מודעים יותר לשמירה על איכות הסביבה ומבינים שגם להם תרומה גדולה לשמר את היופי וההדר הקיים בטבע. הנוסעים אף מצפים מנותני השירות שלהם, שיגלו הבנה ויפעלו בנושא, מה שישמח אותם ויעזור להם ליהנות מחוויות נטולי רגשי אשם.
חברות הקרוזים הבינו את החשיבות והם משתפים פעולה עם קהילות מקומיות במטרה לשמר את המורשת שלהם וליישם חידושים כדי להקטין את טביעת הרגל הסביבתית, לדוגמא: אוניות מהדור הבא תהיינה מונעות באמצעות גז נוזלי טבעי (LNG) או אפילו חלקן באמצעות סוללות. טכנולוגיות חדשניות מאפשרות עגינה ללא הטלת עוגן, כדי לשמר את החיים העשירים מתחת לפני המים.
תעשיית הקרוזים פועלת רבות גם להביא לפריחת הכלכלות המקומיות, תוך שמירה על התרבות והסביבה.
הגישה לחוויות יוקרתיות באמצעות קרוזים
יעדים שבעבר היו מחוץ להישג ידם של הנוסעים, הופכים לנגישים יותר באמצעות אוניות קרוזים והם משתוקקים להיות הראשונים להעלות לרשתות החברתיות צילומים ישירים מהפלגות באיי גלאפאגוס, אנטרקטיקה, משבט נידח באמזונס ומהר געש מבודד.

דור ה-Z או ה-M בהפלגות קרוזים
דור ה-Z הידוע גם בשם דור ה-M מתייחס לכל מי שנולד החל מסביבות שנת 2000 ועד היום, ומי שצפוי להיות הצרכן הגדול ביותר של קרוזים בעתיד, אפילו יותר מדור ה-Y (המילניום) שנולד בשנות ה-80 וה-90 ודור ה-X (שנות ה-60 ).
דור ה-Z כמו הדור הקודם, אוהב ומעדיף חוויות אותנטיות והוא גם הרבה יותר נייד הודות לנגישות הטיסות. השילוב של מספר יעדים וחוויות ייחודיות יחד עם פסטיבלי מוסיקה בים והפלגות נושא, מסייע למשוך את הדור החדש ומשפחות לחופשות הקרוזים.
חופשות מחוץ לעונות הרגילות
לצאת לשייט באנטרקטיקה או באזור הארקטי בשיא עונת הקיץ כשהחום מכה בכולם או להיפך – הפלגה בקריביים בחודשים דצמבר -ינואר, כאשר במקומות אחרים יורד שלג והטמפרטורות צונחות מתחת לאפס, אפשרי באמצעות הפלגות.
כמו כן, שייט נהרות באירופה וביקור בשוקי חג המולד בעונת החורף, רושם גידול בקרב נוסעים גם מדור ה-Y, מה שהיה פעם נחלתם הבלעדית של דור ה-X או הבייבי בומרס (הילדים שאחרי מלחמת העולם השנייה).
הפלגת סולו
מגמת הנוסעים הבודדים רושמת גידול בשנים האחרונות, יותר מאשר אי פעם. חופשת שייט היא פתרון נהדר עבור נוסעים המגיעים לבדם. ההרגשה שהם חלק מקבוצה, גם אם מדובר במאות או אלפי אנשים משרה עליהם ביטחון אישי, האפשרות להגיע ליעדים מרוחקים ולהכיר אנשים חדשים בקרוזים, היא ללא ספק הדרך הטובה ביותר.
חברות השייט יצרו בשנים האחרונות מתחמים ייעודים וקבינות מיוחדות עבור נוסעי הסינגלס, מצב בו הנוסעים משלמים רק עבור הקבינה המסוימת ולא עבור קבינה זוגית, שהיא יקרה יותר.

איגוד חברות השיט הבינלאומי (CLIA)
כולל למעלה מ-50 חברות שייט ים, נהרות והפלגות מיוחדות. מייצג 95% מהקיבולת העולמית בהפלגות נופש, וצופה לכ-30 מיליון נוסעים שיפקדו את אוניות הנופש בים, ב-2019. לשם השוואה, בשנת 2009 מספר נוסעי הקרוזים עמד על 17.8 מיליון נוסעים בלבד.
272 אניות החברות באיגוד יפעלו ברחבי תבל בשנת 2019 כאשר 18 אניות נוספות יושקו, ביניהן:
Carnival Cruise Line – Carnival Panorama
Celebrity Cruises – Celebrity Flora
Costa Cruises – Venenzia | Smeralda
MSC Cruises – MSC Grandiosa | MSC Bellissima
Norwegian Cruise Line – Norwegian Encore
PONANT Yacht Cruises and Expeditions – Le Dumont-d’Urville | Le Bougainville
Princess Cruises – Sky Princess
Royal Caribbean International – Spectrum of the Seas
Scenic Luxury Cruises and Tours – Scenic Eclipse

פילוח יעדי ההפלגות
34.4% – קריביים, 17.3% – ים תיכון, 11.1% – אירופה והמזרח התיכון, 4.9% – סין, 4.8% – אוסטרליה וניו זילנד, 4.7% – אלסקה, 4.3% – אסיה, 2.3% – דרום אמריקה, 16.2% – נוספים.
פילוח ארצות המוצא של הנוסעים (מיליונים)
ארה”ב – 11.9, סין – 2.4, גרמניה – 2.19, הממלכה המאוחדת – 1.93, אוסטרליה – 1.34, קנדה – 0.92, איטליה – 0.77, ספרד – 0.51, צרפת – 0.5, ברזיל – 0.45
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=92026