ניק ווילקינסון בראיון מקיף על היערכות חברת נורוויג’ין קרוז ליין בעידן פוסט-קורונה ומסר חם ומרגיע לנוסעי החברה ויועצי השייט בישראל

Zoom Meeting עם ניק ווילקינסון, סגן נשיא אזורי של חברת נורוויג’ין קרוז ליין, ממחישה יותר מכל את התקופה הלא שגרתית אליה נקלענו. לאחר היכרות של שנים ואינספור ראיונות אישיים באירועים ובאוניות החברה, בארץ ובעולם, הראיון הנוכחי על מצב תעשיית הקרוזים בכלל ונורוויג’ין קרוז ליין בפרט יצרב בזכרון לעוד שנים רבות.
לאחרונה נעשו מספר ניסיונות ע”י מספר חברות קרוזים במספר מקומות בעולם לחזור לפעילות לאחר שבנו פרוטוקול בטיחות וביצעו בדיקות לגילוי נגיף הקורונה לפני תחילת ההפלגות. למרות זאת, לאחר זמן קצר התגלו חולי קורונה. האם אתה חושב שזה היה מוקדם מידי לחדש את ההפלגות ומה אתם מתכוונים לעשות כדי למנוע מקרים מסוג זה ?
“זו תהיה טעות מצידי לדבר על חברות שייט אחרות, איך ומתי הם צריכים לחזור לפעילות. מה שאני כן יכול לומר על נורוויג’ין קרוז ליין, שבתקופה הזו נעשו ועדיין נעשים דברים כדי לקבוע את הסטנדרטים שכבר מיושמים באוניות שלנו לרמה אחרת, גבוהה יותר. אנו לוקחים את הזמן הזה על מנת להתמקד בתקני הבריאות והבטיחות על ידי המשך ההובלה והחדשנות, כפי שעשינו במשך השנים האחרונות.”
“זו בדיוק הסיבה לשיתוף הפעולה עם חברת שייט נוספת, לשם כך הוקם גוף בלתי תלוי שיגבש עם מומחים בינלאומיים המלצות לחברות הקרוזים איך לפעול ולהבטיח ביטחון מירבי לנוסעים, כמו גם מוכנות מלאה לחזרה בטוחה להפלגות. בסקרים שאנחנו מבצעים , 35% מהמשתתפים הצהירו שיחזרו להפלגות הקרוזים כאשר יהיו הוראות ברורות וסטנדרטים גבוהים.”
“אני מעוניין להדגיש את נושא מדיניות Peace of Mind (שקט נפשי) המדברת על כך שלנופשים המזמינים חופשה עד ה- 31 באוגוסט 2020 בתאריכי יציאה בין ה-1 בינואר 2021 ועד ה-31 באוקטובר 2021, קיימת הגמישות לבטל עד 15 ימים לפני מועד היציאה. מדיניות ה”שקט נפשי” מאפשרת לאורחים לקבל החזר מלא בצורה של זיכוי לחופשה הבאה שלהם לשימוש עד ה-31 בדצמבר 2022. אנחנו מאמינים שבשנת 2022 -2021 שוק הקרוזים יחזור בגדול וישראל תחזור להיות אחד השווקים המובילים שלנו. מדיניות ה”שקט נפשי”, המאפשרת לאורחים לבטל עד 48 שעות לפני היציאה לשייט 2020, הושקה כבר בתחילה מרץ 2020 ונועדה להרגיע את האורחים במהלך תקופה יוצאת דופן זו.”
פרוטוקול הבטיחות מדבר כרגע על הפלגות ללא חדרי האוכל בהגשה עצמית (בופה), ריחוק חברתי ומסיכות פנים. בסקר שערכתי בקבוצת הפייסבוק שלנו “קרוז חלום של הפלגה” למעלה מ-90% מהמשתתפים הצהירו שלא יעלו לקרוז במצב הזה. מה דעתך ?
“כרגע אין לנו תשובות מכוון שלא גיבשנו סופית את ההנחיות ואנחנו בוחנים כל נקודה אפשרית ובהחלט לא מעוניינים לפגוע בחוויות ובאווירת חופשת השייט.”

היכן יהיה היעד הראשון של ההפלגות שלכם ? מנמל מיאמי- הגדול בעולם, מקום הולדתה של תעשיית הקרוזים והיעד הפופולארי ביותר בקרב חובבי הקרוזים או באירופה לאור הניסיונות האחרונים ופתיחת הנמלים ?
“ההיסטוריה באמת מוכיחה שהתחלת ההפלגות של חברת נורוויג’ין קרוז ליין הייתה ממיאמי לאיים הקאריביים, אך אנחנו עדיין לא יודעים מאיזה יעד נחדש את ההפלגות מכוון שזה תלוי בגורמים נוספים כמו: חברות תעופה שיובילו את הנוסעים לנמלי היציאה, זמינות נמל היציאה ומסלולי ההפלגות, בנוסף לוודא שניתן גם לבצע את סיורי החוף ביעדי העגינה. צוות העובדים שלנו עובדים על האפשרויות הטובות ביותר ובוחנים אותם על בסיס חודשי.”
לפני עידן הקורונה היו לכם תוכניות גדולות לגבי ישראל עבור מספר אוניות עם עגינות בנמלים ואולי אפילו לאפשר לנוסעים לעלות להפלגות בחיפה או אשדוד. האם התוכניות הללו עדיין רלוונטיות? מה היית מעוניין לומר לנוסעים הישראלים וליועצי השייט בישראל ?
“אם תסתכל על מסלולי השייט שלנו בשנה הבאה (2021) תראה מסלולים המגיעים לחיפה ואשדוד, במיוחד עבור האונייה נורוויג’ין פרל (Norwegian Pearl) שתפליג מאתונה בספטמבר-אוקטובר 2021 ובחורף 2022 . אוניות נוספות תעגונה בנמלי ישראל בדרכן לקייפטאון ולאסיה. עבור הנוסעים שלנו זו חוויה להגיע לישראל ולאתרי התיירות הנפלאים שלכם. לעלות נוסעים בישראל נשאר עדיין בגדר חלום.”
“בחודשים האחרונים הייתה לנו אינטראקציה מדהימה עם השותפים שלנו, סוכני הנסיעות ואין לי מילים להודות להם על שיתוף הפעולה. אנחנו מעדכנים אותם ומקשיבים להם לאורך כל התקופה בה אין הפלגות וקיימת תקשורת נפלאה של שני הצדדים. מדיניות Peace of Mind זה בדיוק מה שהנוסעים ויועצי השייט שלנו צריכים כעת, חופשיות אמיתית, גמישות ולדעת שהם יכולים לבצע הזמנות ולבטל 15 יום לפני היציאה לשייט.”
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=100609