כדי למנוע אי נעימות במהלך חופשת השייט שלכם מוטב שתבצעו מספר בדיקות בקבינה לפני מסיבת עזיבת החוף

הזמנתם את חופשת השייט שלכם והמתנתם בקוצר רוח ליום המיוחל, הנה היום הגדול הגיע והליך הצ’ק אין עבר בהצלחה. הספקתם לתפוס פוזה על הסיפון ואפילו לעצור בבר וללגום מהקוקטייל המסורתי מקושט במטריה צבעונית.
לפני תרגיל הבטיחות ומסיבת עזיבת החוף, הגיע הזמן לבקר בקבינה. סביר להניח שהמזוודות לא הגיעו עדיין, אך הסירו דאגה מלבכם: בקרוב תפגשו אותן מחוץ לדלת. זה הזמן לבצע מספר בדיקות שיאפשרו לכם לזרום בהנאה לתוך החופשה:
וודאו שהדלת שלכם נעולה כראוי
ברגע פתיחת דלת הקבינה בפעם הראשונה, באמצעות כרטיס או מדליון הקסם, וודאו שהיא נסגרת וניתנת לנעילה בקלות. זו לא בעיה נפוצה באוניות קרוזים, אבל תמיד יש את הפעם הראשונה במיוחד אם מדובר באונייה חדשה בשלב השקה או הפלגה רשמית ראשונה.

בדקו אם התאורה פועלת באמצעות הכרטיס
מיד עם היכנסכם לקבינה תמצאו את מתגי התאורה וברוב המקרים תידרשו להכניס את הכרטיס הייעודי לחריץ המתג אם תרצו ליהנות מתאורת החדר. במקרים מסוימים ניתן אף להשתמש בכרטיס חבר ישן המונח בארנקכם ולהשאירו בחריץ, מה שיקל עליכם את הפעולה של הכנסת והוצאת כרטיס השייט.
לתשומת לבכם, לא פעם קורה שאחד מבני הזוג שולף את הכרטיס בטעות עוד לפני סיום ההכנות האחרונות בדרך לארוחת הערב. מצחיק? אולי, אבל גם חשוך.

בדקו אם בטעות אורח אחר נמצא בחדרכם
כן, חברים גם מקרה כזה כבר קרה לי. לא נעים, אבל לא נורא. בהיכנסי לקבינה מצאתי איש צוות ישן במיטה שלנו. פנו מיידית לדלפק השירות ודרשו החלפת הקבינה לפחות ברמה עבורה שילמתם או בקטגוריה גבוהה יותר במידה וכל שאר הקבינות בקטגוריה שלכם תפוסות.
גם במקרה הזה, הסירו דאגה מלבכם, רמת השירות באוניות קרוזים היא מהגבוהות שתפגשו בחופשה כלשהי ולכן אני מאמין שתזכו להתנצלות מצד אנשי הצוות לצד החלפת הקבינה במהירות האפשרית.
בדקו את ניקיון הקבינה
שלב נוסף בבדיקת החדר- ניקיון השולחן, כיור האמבטיה, האסלה והמרפסת במקרה וזכיתם בקטגוריה הזו. רצוי גם להציץ במקלחת ומתחת למיטה ולוודא שהאורחים הקודמים בקבינה לא שכחו חלילה פריט אישי.
להזכירכם, זה הבית שלכם לתקופה הקרובה ומשהו עליו לא מתפשרים. למזלנו, דיילי החדרים נמצאים תמיד בקרבת מקום וכפי שציינתי כבר, נדירים הם המקרים בהם תפגשו קבינות/ חדרים לא נקיים.

ניקיון המיטה והמצעים
מי שצפה בתוכנית הטלוויזיה ששודרה לאחרונה, זוכר בוודאי את התמונות הלא-מלבבות של מצעים ישנים שלא מוחלפים בבתי מלון. נכון, גם המקרה הזה די נדיר, אבל שווה בדיקה. אם נתקלתם במשהו שלא עולה בקנה אחד עם ציפיותיכם – אל תהססו לפנות לדייל החדר. במקרים קיצוניים יותר של לכלוך מוגזם, פנו ישירות לדלפק השירות ובקשו שהנושא יטופל באופן יסודי וזריז.
בדיקת שקעים
אל תסתפקו בלחיצה על מתגי החשמל, אלא חברו את אחד ממכשירי החשמל שברשותכם, כמו מייבש שיער הנמצא בחדר או את הנייד ובדקו שזרם החשמל פועל כשורה. מקרה לא נעים קרה לי באחת מההפלגות, חיבור הנייד גרם לקצר חשמלי בחדר. טכנאי שהוזעק לטפל בבעיה לא הצליח לפתור אותה במהירות סבירה ואנשי הצוות נענו בחיוב להחלפת הקבינה לפני יציאת האונייה ללב ים. במרבית האוניות, במיוחד בחדשות, תמצאו גם חיבורי USB לשירותכם.
במקרה הצורך…
לתשומת לבכם, מומלץ להעביר מגבון לח על שלט הטלוויזיה, משקפי אמבטיה (אם קיימים) ועל שטחי השולחן והשידות. ככל הנראה הם נקיים, אבל לא יזיק לשמור על בריאותכם. ישנם מקרים בהם התפרצויות ויראליות פוקדות אוניות קרוזים, הישמרו לנפשותיכם.

חפצי ערך לכספת
לפני שאתם יוצאים לסיור היכרות עם האונייה, נעלו את חפצי הערך (ארנק, דרכון, תכשיטים) בכספת הנמצאת בכל קבינה. בדרך כלל היא ממוקמת בארון או על אחד המדפים. למדו היטב את קוד הנעילה וקחו עמכם רק את הדברים הנחוצים, כמו כרטיס השייט האישי המשמש לפתיחת הקבינה, קניות באונייה, ירידה ועלייה לאונייה.
בירידה מהאונייה מומלץ לקחת עמכם העתק מביטוח הנסיעות, כסף ודרכון. כל זאת למקרה חירום, בו תצטרכו לבלות בנמל העגינה או חלילה להגיע לנמל היעד הבא של האונייה במקרים שאיחרתם והאונייה הפליגה בלעדיכם.
טיפ ! לנוחיותכם – אחסנו את המזוודות מתחת למיטה, חדר אונייה סטנדרטי (לא סוויטה) קטן מחדר בית מלון ופעולה פשוטה זו תפנה לכם מקום נוסף להנאתכם. הפלגה נעימה…
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=94022