קלייב פאלמר, יו”ר חברת בלו סטאר ליין אישר השבוע בלונדון כי החלו העבודות לבניית אנייה שתהיה כמעט זהה לאנייה המיתולוגית RMS Titanic

טיטאניק Titanic II) II) – בניית אניית נוסעים שתהיה זהה לאנייה המיתולוגית והידועה ביותר בכל הזמנים, RMS Titanic , קורמת עור וגידים. על פי לוחות הזמנים המקוריים, בניית האנייה הייתה אמורה להסתיים ב-2016 ונדחתה ל-2018. טיטאניק II הוא פרויקט ייחודי בעל חשיפה בינלאומית חסרת תקדים.
בשנת 2015 הפרויקט הושעה בשל בעיות עם חברת הדגל של קלייב פאלמר Mineralogy, בשל חובות של מאות מיליוני דולרים מצד חברת Citic Limited בבעלות ממשלת סין לחברות בבעלות פאלמר. בסוף 2017 הורה בית המשפט העליון של אוסטרליה לחברת Citic Limited לשלם את כל חובותיה על פי חוק לחברת Mineralogy .
בשבוע שעבר בלונדון, אישר קלייב פאלמר (Clive Palmer) שהעבודה התחדשה בפרויקט טיטאניק II ומסר את ההצהרה הבאה: “בלו סטאר ליין (Blue Star Line) תעניק חוויה אותנטית לנוסעיה, אותה אנייה בעלת מבנה וקבינות כמו האנייה המקורית, תוך שילוב נהלי בטיחות מודרניים וטכנולוגיה מתקדמת. האנייה טיטאניק II תציע את המסלול המקורי והמיתולוגי מסאותהמפטון לניו יורק, אבל גם תפליג ליעדים נוספים מסביב לעולם”.
“טיטאניק II תציע זכויות פרסום ושיווק בלעדיות. בשנת 1912 הייתה הטיטאניק אניית החלומות ובמשך למעלה מעשור האגדה המסתורית של הטיטאניק מרחפת מעל לראשנו”, סיכם פאלמר.
פאלמר הוא אחד האנשים העשירים באוסטרליה והונו האישי מוערך בכ-3 מיליארד דולר, במשך 30 השנים האחרונות החברות שבבעלותו היו אחראיות באוסטרליה ליצירת למעלה מ-60 אלף מקומות עבודה.

טיטאניק II תיבנה בסין במספנות CSC Jinling קרוב ככל הניתן לאנייה המקורית, מה שמתברר שהסינים הם המתאימים ביותר לפרויקטים מסוג זה. לדברי חברת בלו סטאר ליין, בין ההבדלים המשמעותיים בהרכבת גוף האנייה: ריתוך הקוביות במקום סמרור רכיבי חיבור לאחר הכנסתן בחורים שבין שניים או יותר חלקים, ניווט לווייני ומערכות מכ”ם.
המנועים יופעלו באמצעות דיזל ולא פחם, אם כי 4 הארובות האייקוניות יישארו. חדרי האוכל יעוצבו בקפידה קרוב ככול הניתן למראה המקורי והנוסעים ייהנו מאותו תפריט שהיה בעבר. באנייה החדשה יהיו 9 סיפונים, 840 קבינות בהן יאוכלסו 2400 נוסעים ו-900 אנשי צוות.

לנוסעים תינתן אפשרות לבחור בין מחלקה ראשונה, שנייה ושלישית בדיוק כמו שהיה באניית המקור. הנוסעים ייהנו גם מבריכת שחייה, חדר כושר וחמאם טורקי.
הטיטאניק הייתה אניית ענק (בזמנו, במשקל 56 אלף טון) שנבנתה באנגליה ונחשבה לגדולה והמפוארת ביותר ומכאן שמה (טיטאנים – ענקים במיתולוגיה היוונית). האנייה טבעה בהפלגת הבכורה שלה ב-1912 בעקבות פגיעה בקרחון, 1,514 נוסעים טבעו ורק 712 נוסעים ניצלו. מספר חוקרים טוענים שהטיטאניק כלל לא טבעה ומדובר בתאוריות קונספירציה של חברת וויט סטאר, שבנתה את האנייה, במטרה להונות את חברת הביטוח.
האם הייתם יוצאים להפלגה באנייה החדשה, טיטאניק II ? נשמח לקבל את תגובתכם..
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=90962