מחקר חדש שפורסם על ידי איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) מגלה כי נוסעים שהזמינו דרך יועץ שייט יותר שבעי רצון ומספרם גדל השנה מ-7% ל-10%

לא פעם בכתבות שעולות באתר קרוז אין וכן בראיונות רדיו וטלוויזיה אני מדגיש את הצורך להזמין חופשות שייט רק אצל יועץ שייט שהוא חבר התאחדות יועצי התיירות בישראל.
את ההמלצה מחזק מחקר חדש שבוצע לאחרונה ע”י איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA – Cruise Lines International Association) שמגלה כי נוסעים שהזמינו את חופשת השייט אצל יועץ שייט מרוצים יותר לעומת מי שהזמינו לבדם דרך אתרי האינטרנט. כמו כן, מספרם של המזמינים אצל יועץ שייט גדל מ-7% בשנה שעברה ל-10% השנה. ב-CLIA מדגישים “המספר רק הולך וגדל, הנוסעים למדו שזו הדרך הנכונה”.
המחקר החדש רק מאשש נתונים סטטיסטיים אחרים המוכיחים כי 79.5% מהנוסעים מעדיפים להזמין קרוז באמצעות יועץ שייט, כאשר 49% ציינו שהם פונים ליועץ שייט כדי לקבל את העסקה הטובה ביותר ו-30.5% אמרו שהם מעוניינים לנצל את מומחיותם של היועצים.
נתון מעניין נוסף, אם כי לא מפתיע, מצביע על העובדה כי מספר הנוסעים המזמינים חופשת שייט באמצעות יועץ שייט עומד על 79.5% בהשוואה ל-50% בחופשה יבשתית. אם בעבר חשבו הנוסעים שהזמנת קרוז דרך אתרי אינטרנט זולה יותר – הם משנים את דעתם.

עוד עולה כי נתונים שנאספו בחודש ינואר הצביעו על כך ש -50% מאלו שלא הזמינו דרך יועץ שייט קיבלו את ההחלטה להזמין בעצמם בגלל החשש להחמיץ את ההנאה שבתכנון החופשה בהשוואה ל-45% במחקר האחרון. 31% עדיין סבורים כי יקר יותר להזמין קרוז דרך יועץ שייט.
“יועצי השייט יכולים לשנות את המגמה ע”י שיתוף הלקוח בתכנון החופשה, באופן שיספקו לו חוויה ולא רק שירות. היועץ צריך לאפשר ללקוח לחקור את האונייה, היעדים וסיורי החוף ולהציע לו לטפל בפרטים, תוך הענקת הטיפים החשובים מניסיונו האישי”, אמרו בארגון חברות השייט הבינלאומי.
לסיכום, תכנון והזמנה של חופשת שייט מורכבת יותר מחופשה יבשתית או מהזמנת טיסה בלבד ולשם כך קיימות סוכנויות המתמחות בנושא שייט. לא פונים לקרדיולוג במקרים של בעיות גסטרואנטרולוגיות.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=94028