תגובת האיגוד (CLIA) להחלטת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) של ארה”ב להשעות את פעילות חברות הקרוזים ל-100 ימים נוספים

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (The Centers for Disease Control and Prevention- CDC) של ארה”ב הודיע ביום ה’ (9 ליולי) על הארכת השעיית הפלגות הקרוזים ל-100 ימים נוספים (עד ה-9 ליולי 2020). הצו יהיה בתוקף, אלא אם יתקיימו אחד מהתנאים הבאים:
*הכרזת משרד הבריאות האמריקני והאחראים על נושא התפרצות נגיף COVID-19 כי חלף האיום על תושבי ארה”ב.
*ביטול הצו ע”י מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.
*סיום תקופת הצו, הפג ב-9 ביולי 2020.
רוברט רדפילד (Robert Redfield), מנהל המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, אמר: ” אנו עובדים בשיתוף פעולה עם תעשיית הקרוזים במטרה להעניק מענה לבריאותם ולבטיחותם של אנשי הצוות בים, כמו כן לאוכלוסייה מסביב לנמלי הקרוזים של ארה”ב. האמצעים בהם נקטנו היום נועדו כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה ולהגן על תושבי ארה”ב. נמשיך לעדכן ולתת הנחיות בנושא כדי להגביל את ההשפעות על תעשיית הקרוזים והתושבים.”
בשבועות האחרונים נמסר מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן כי לפחות 10 אוניות קרוזים דיווחו על אנשי צוות או על נוסעים שהראו תסמינים נשימתיים או מחלות דומות לשפעת. נכון לעכשיו, ישנן כ-100 אוניות קרוזים בים מול חופי ארה”ב עם כ-80 אלף אנשי צוות. בנוסף, למרכז ידוע על 20 אוניות קרוזים בנמל או בקרבת נמלי ארה”ב עם חשד לחולים בנגיף הקורונה בקרב אנשי צוות שנשארו באוניות.
עוד נמסר מהמרכז כי תעשיית הקרוזים פועלת לבניית מערכת לתגובה במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה באוניות המאוכלסות באנשי צוות. “צו זה מורה על הפסקת פעילות ספינות הקרוזים במים הטריטוריאליים ובכל האזורים בסמכות השיפוטית של ארה”ב עד להודעה חדשה”, סיכמו במרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

תגובת איגוד חברות השייט הבינלאומי
איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA – Cruise Lines International Association) הגיב להחלטת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן:
“תעשיית הקרוזים לקחה אחריות לשמירה על בריאות הציבור באוניות הנוסעים למעלה מ-50 שנה ועובדת תחת הנחיית המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, מחלקת הבריאות ושירותי אנוש של ארה”ב ומשמר החופים האמריקני, כמו גם ארגון הבריאות העולמי. בחודשים מרס ואפריל תעשיית הקרוזים הגישה בקשה לאחראים בטיפול בנגיף הקורונה- בבית הלבן לעזרה במימון המשבר.”
“אנו מעריכים מאוד את שיתוף הפעולה עם הרשויות ונמשיך לעבוד איתם במחויבותנו המשותפת לבריאות ובטיחות הנוסעים והצוות, בעדיפות ראשונה. יחד עם זאת, אנו מודאגים מההשלכות שיש לפרסום צו זה על תעשיית הקרוזים שהיה אחד מהראשונים שהודיע על השעיה מרצון של פעילותו.”
תעשיית הקרוזים תומכת במספר מגזרים בכלכלה האמריקנית (תחבורה, מזון ומשקאות, לינה, ייצור, חקלאות, יועצי שייט וסוכנויות נסיעות, ענפי שרשרת אספקה ועסקים קטנים) לאורכה ורוחבה של ארה”ב. “במידה והשעיית ההפלגות תימשך לזמן רב (שנה), ההשלכות הכלכליות עלולות להיות קשות ולגרור הפסדים של כ-92 מיליון דולר ולפיטורים של כ-173 אלף משרות ישירות ו-343 אלף משרות משניות”, מציינים אנליסטים.
“אוניות הנוסעים אינן המקור או הגורם לנגיף והתפשטותו. מה ששונה בתעשיית הקרוזים היא רמת הדיווח המחמירה בהשוואה למקומות דומים ביבשה, בהם התפשטות המחלה נפוצה באותה המידה. זו תהיה טעות לקשר את תדירות הדיווח הגבוהה באוניות לתדירות התחלואה הגבוהה שם”, סיכמו באיגוד חברות השייט הבינלאומי.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=99724