גם דברים טובים בסוף מסתיימים לצערנו ולא נמשכים לנצח. בין אם היום האחרון של ההפלגה הוא יום ים או סיור חוף, יש מספר דברים שמומלץ לטפל בהם לקראת הירידה והפרידה מהאונייה

היום הראשון של ההפלגה הוא האהוב והמרגש מכולם. אין הרגשה טובה יותר מאשר סוף סוף להיות בסיפון, לגלות את האונייה, או להתרווח עם המשקה הראשון. לפניכם חופשה מלאה בכיף וזה מרגיש כאילו היא תימשך לנצח. אבל למרבה הצער, התחושה הזו מתפוגגת בהדרגה ככל שהשבוע מתקדם והימים עוברים.
לא יאומן אבל…. זה היום האחרון להפלגה והחופשה כמעט הסתיימה. גם דברים טובים מסתיימים לצערנו ולא נמשכים לנצח. בין אם היום האחרון של ההפלגה הוא יום ים או סיור חוף, יש מספר דברים שמומלץ לטפל בהם לקראת הירידה והפרידה מהאונייה.
מידע על הירידה מהאונייה
אם זו חופשת השייט הראשונה שלכם, הסירו דאגה מליבכם, דייל החדר (The Room Steward) ישאיר עבורכם ערב לפני מידע על יום למחרת, עזיבת האונייה. קראו את ההוראות בעיון כדי שלא תופתעו ברגע האחרון. אגב, גם אם אתם קרוזיונרים ותיקים שווה עדיין לעיין בהוראות, זה מה שאני תמיד נוהג לעשות. חברות השייט מעדכנות מעת לעת את הנהלים כדי לעזור לכל התהליך לעבור בצורה חלקה יותר.
תגי מזוודות
חברות הקרוזים מתקדמות יותר ויותר לקראת תהליכי עזיבה דיגיטליים. אפליקציות או הודעות דיגיטליות יודיעו לנוסעים על זמני הירידה מהאונייה ויבטלו את הצורך בתגים פיזיים. עדיין, ברוב המקרים תקבלו מדייל החדר תגי מזוודות המאופיינים בצבע ומספר ייעודי התואמים למסגרת הזמן שבה אתם צפויים לרדת מהאונייה. הניירת המצורפת מכילה את לוח זמנים.
אם זמן הירידה אינו מתאים לתוכניות הנסיעה שלכם (לדוגמא, טיסה מוקדמת חזרה ארצה), תצטרכו לבקר בדלפק השירות ולבקש תגי מזוודות שונים. בצעו זאת בהקדם האפשרי, התורים בדלפק בדרך כלל ארוכים במיוחד בערב האחרון להפלגה.
חלק מחברות השייט שינו את תהליך חלוקת תגי המזוודות, הם לא ימתינו לכם בחדר, אלא תהיה נקודת הפצה מרכזית ואתם תהיו אחראים לגשת לנקודת ההפצה ולאסוף את התגים. ניירת המידע תודיע לכם היכן תתבצע חלוקת התגים.
הזמנת הפלגות עתידית

במרבית המקרים בדלפק ‘הקרוז הבא’ (Next Cruise Desk) ימתינו לכם מבצעים להזמנת הקרוז הבא שלכם. אל תהיו פזיזים, בדקו היטב את ההצעות וההטבות, מומלץ לגשת לשם לא ממש ברגע האחרון בו סביר להניח שהדלפק יהיה ‘מוצף’ בנוסעים.
בידוקו באפליקציה לנייד של חברת השייט או בניוזלטר היומי את שעות פתיחת הדלפק; חברות שייט רבות מאפשרות להתחיל את התהליך באופן דיגיטלי, לעיתים עם בונוסים בלעדיים כמו כסף לבזבוזים בסיפון או הטבות אחרות. וודאו שיש לכם נקודות יציאה או ביטוח ביטול ההזמנה.
חלק מחברות השייט מאפשרות להפקיד פקדון מבלי לסגור את תאריך ההפלגה והאונייה בה תרצו להפליג. גמישות זו מושלמת לתכנון קדימה שלעיתים מאפשרת לבחור הפלגה עד 2027.
בדקו את החשבונות שלכם
לפקוח עין על החיובים הנעשים בחשבון שלכם הוא משהו שאתם באמת צריכים לעשות במהלך ההפלגה (ברוב חברות השייט תוכלו לעקוב מידי יום ברכישות במסך הטלוויזיה הנמצא בחדרכם). טעויות אכן קורות ודלפק שירות הנוסעים ישמח לבדוק כל בעיה ולבצע תיקונים. לא פעם, לאחר מספר ימים, קל לשכוח רכישה או שהיא פשוט לא מוצגת בצורה שאתם מצפים שהיא תהיה. לדוגמה, חיובים שנעשו בבר שמעולם לא ביקרתם בו. יכול להיות שזהו מיקום הבר המשמש למשקאות המוזמנים בחדר האוכל או מהתיאטרון המרכזי במהלך ההופעה.
אם יש לכם שאלות כלשהן לגבי החיובים, עדיף לא לחכות ללילה האחרון של ההפלגה או לבוקר העזיבה. בדלפק יש תורים ענקיים, ולעמוד ביום האחרון של החופשה שלכם זה לא כיף.
קניות בדקה ה-90

היום האחרון של השייט הוא קצת כמו ערב בלאק פריידי. זו ההזדמנות האחרונה שלהם לפתות אתכם לבזבז בחנויות, כך שאפשר יהיה למצוא מבצעים שלא נתקלתם בהם בתחילת ההפלגה. מניסיוני שווה בדיקה במיוחד אם מדובר במוצרים שתכננתם לרכוש בזמן הקרוב. למפליגים בפעם הראשונה, החנויות פטורות ממכס נפתחות רק כשהאונייה נמצאת מחוץ למים הטריטוריאליים של המדינות, כלומר בלב ים.
רכישת מזכרות ותמונות
אם צוות האונייה צילם אתכם במהלך ההפלגה, וסביר להניח שזה קרה, גשו להביט בתמונות, אולי תחליטו לרכוש אחת מהן. מתחם התמונות נגיש לנוסעים וכמעט בטוח יהיה עמוס ביום האחרון של ההפלגה. אוניות משתמשות היום בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי לעזור לכם למצוא את התמונות או עברו לתמונות דיגיטליות שניתן לרכוש אותן. כנ”ל לגבי מזכרות קטנות מההפלגה שיעזרו לכם לא לשכוח את החוויות הנפלאות שאוניות הקרוזים מציעות לנופשים.
לפני העזיבה עוצרים בווגאס

למתחם הקזינו בסיפון בדרך כלל אין זמן ספציפי לסגירה בערב; לעומת זאת, הניוזלטרים הנשלחים מציינים לעתים קרובות שהקזינו יהיה פתוח “עד מאוחר”. בלי קשר, הם לא יהיו פתוחים בבוקר העזיבה, מכיוון שהפעילות מתבצעת רק בלב ים והם סגורים בנמלי העגינה. אלה שנהנו מהימורים בקזינו יצטרכו לפדות את הצ’יפים שלהם לפני השינה.
כל מי שמשחק במשחקים אלקטרוניים, כמו מכונות מזל, וכספי הקזינו קשורים לכרטיס השייט שלו, יצטרכו גם הם לבקר אצל קופאית הקזינו כדי לפדות אותם בשלב מסוים במהלך היום האחרון של ההפלגה.
אורזים לפני עזיבת האונייה
הרגע לארוז הגיע למרות שהוא החלק הפחות אהוב על כולם. ארזו את כל הדברים מלבד אלו שתצטרכו בלילה האחרון או למחרת בבוקר. את המזוודות עם התגים תצטרכו להציב עד שעה מסוימת (להתעדכן היטב) ליד דלת החדר מה שיאפשר לצוות לקחת אותן ולהציבן במתחם איסוף המזוודות בנמל. אכן, המזוודות ימתינו לכם במתחם איסוף המזוודות בנמל ההגעה, לתשומת ליבכם, צבעי התגים יעזרו לכם לאתר במהרה את הכבודה.
אם החלטתם להוריד בעצמכם את הכבודה, רוב האוניות מאפשרות זאת, אל תניחו אותן מחוץ לדלת בלילה שלפני הירידה מהאונייה. מומלץ במיוחד לנוסעים שיש להם טיסה מוקדמת חזרה ארצה.
טיפים לצוות האונייה

מרבית חברות השייט עברו לתשלום הטיפים עוד לפני היציאה להפלגה או במהלך ההפלגה (תראו את התשלום יורד על בסיס יומי בדף החשבון). יחד עם זאת, זה הזמן לתגמל איש צוות או יותר האהובים במיוחד ולהעניק להם טיפ נוסף, אישי ממכם.
צ’ק אין לטיסה חזרה ארצה
אם אתם צריכים לבצע צ’ק אין לטיסה שלכם, זה הזמן (24 או 48 שעות לפני הטיסה). את כרטיס העלייה למטוס תוכלו להציג בנייד בנמל התעופה לפני הטיסה.
ארוחת הבוקר האחרונה
אם החלטתם להיות מהראשונים שירדו מהאונייה בבוקר העזיבה, המקום הטוב ביותר להעביר בו את הזמן עשוי להיות חדר האוכל. בכל מקרה מומלץ להיות בין הראשונים לאכול את ארוחת הבוקר לפני עזיבת האונייה ולהימנע מלחץ מיותר. במקרים מסוימים בבוקר העזיבה חדר האוכל נפתח עוד מוקדם מתמיד, שווה בדיקה. מומלץ במיוחד לנוסעים עם טיסה מוקדמת שלא תאפשר לכם ארוחת בוקר בנמל התעופה.

היום האחרון הוא עדיין יום של כיף
היום האחרון של ההפלגה הוא עדיין יום בחופשה למרות שיש דברים שתצטרכו לטפל בהם ויכולים להיות כמו מטלה, אז כדאי להפיק את המרב ממנו…נתראה בהפלגה הבאה.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. כ-15,600 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=114408