Site icon Cruisein

מצאו את ההבדלים: מעבורת ואוניית קרוזים

Icon of the Seas . צילום רויאל קריביאן ומעבורות ביוון. צילום Depositphotos

אם אתם מתכננים מסע בים ולא מכירים עדיין את ההבדלים בין מעבורת (Ferry) לאוניית קרוזים (Cruise Ship), אנחנו פה עבורכם להציג את ההבדלים המשמעותיים:

מסלול ולוחות זמנים

למעבורות, בכ-90% מהמקרים, יש לוח זמנים קבוע, עם זמני יציאה והגעה קבועים מראש. לעומתן, אוניות קרוזים מציעות מסלולי שייט גמישים יותר, עם מספר נמלי עגינה ומגוון סיורי חוף ופעילויות. זה מאפשר לגלות מספר יעדים בהפלגה אחת.

הייעוד השונה

מטרת ההפלגה ברוב המקרים שונה לחלוטין. מטרת המעבורת להעביר נוסעים וכלי רכב מנקודה אחת לשנייה, במסלול קבוע. משמשים כאמצעי תחבורה חיוני עבור תיירים ומקומיים כאחד. אוניות קרוזים מבוססת על מסע חווייתי, מלון צף המציע בידור, רגיעה והרפתקאות כמטרות עיקריות. חופשת שייט בדרך כלל יקרה יותר ממעבורת, בשל השייט הארוך יותר ורמת השירותים הגבוהה יותר.

משך ואורך המסע

אורך המסע הוא הבדל מרכזי נוסף. השייט במעבורות בדרך כלל מבוצעות למרחקים קצרים יותר, כאשר ההפלגה נמשכת בין כמה שעות ליום. אוניות קרוזים מיועדות לשייט ארוך יותר, כאשר חלקן משייטות מספר שבועות. נוסעים מדווחים יותר על מחלות ים במעבורות לעומת אוניות קרוזים, בשל ההבדל בגודל ומייצבים.

שירותים בסיפון

כשזה מגיע לשירותים בסיפון, יש הבדל גדול. מעבורות מציעות בדרך כלל מקומות ישיבה בסיסיים, שירותים ואוכל מינימלי. לעומת זאת, אוניות קרוזים ידועות ברמת שירות גבוהה, כמו בריכות שחייה, מתחמי ספא, תיאטראות, מסעדות גורמה ועוד. לכן, אם אתם מחפשים חוויה יוקרתית, אוניית עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר.

עם זאת, ישנם חריגים לכלל זה, שכן המעבורת מקיל לאוסלו (המחברת את נורבגיה לגרמניה) היא למשל ספינת תענוגות ישנה ובשל כך המעבורת הזו היא יותר מפוארת.

הגודל של מעברות בהשוואה לאוניית קרוזים

בד”כ אוניית קרוזים גדולה ממעבורת, עם יותר חדרים ומתחמים כדי להכיל מספר גדול של נוסעים. המעבורות הן בדרך כלל קטנות וקומפקטיות יותר, המיועדות לשייט קצר יותר עם פחות נוסעים.

לינה במעבורת לעומת אוניית קרוזים

מקומות לינה במעבורת מוגבלים לרוב לישיבה בסיסית או חדרים עם מיטות קומותיים. לעומת זאת, באוניית קרוזים יש מגוון רחב של מקומות לינה זמינים, החל מחדרים פנימיים ועד לסוויטות מפוארות עם מרפסות פרטיות. כמו כן, גם במקרה הזה יש יוצאים מן הכלל, שכן מעבורות הן לפעמים ספינות נוסעים ישנות.

המעבורת יוצאת מהנמל. צילום freepik

מחירי המעבורות עולים בשנת 2025

תעשיית המעבורות האירופית משרתת כ-794 מיליון נוסעים בשנה לעומת 31.7 מילון נוסעים בתעשיית הקרוזים על פי דו”ח איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA –  Cruise Lines International Association). מסלול המעבורת היקר ביותר יהיה בשנה הבאה מדנמרק לאיסלנד הלוך ושוב בעונת השיא, 2,222 אירו לזוג בחדר ורכב. יוצא פעם בשבוע באמצעות חברת Smyril line במעבורת M/S Norrona מעיירת הדייגים הדנית הירטשאלס, חולף על פני איי שטלנד ועוגן לזמן קצר בטורשאבן שבאיי פארו. בשלב האחרון של המסלול המעבורת מגיעה לעיירה האיסלנדית הקטנה Seydisfjordur, כ-66 שעות לאחר היציאה מדנמרק. במעבורת בתי קולנוע, חדר משחקים לילדים, חדר כושר, בריכה מקורה, ג’קוזי בסיפון הפתוח ומגרש כדורגל, כמו גם שפע של מסעדות לבחירה.

התמורה הטובה ביותר שניתן לקבל עבור המרחק הוא המסלול של 854 ק”מ מברצלונה לרומא. בעלות של 755 אירו הלוך ושוב לשניים ורכב, זה יוצא רק 0.44 אירו לקילומטר. היקר ביותר לקילומטר הוא המסלול הפופולרי מברצלונה לפלמה דה מיורקה, 270 ק”מ בלבד ועלותו מעל 1,000 אירו, זה מגיע לתשלום של 1.89 אירו לאדם, לק”מ.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. כ-15,600 חברים

Exit mobile version