גם בגן עדן יכולות להיות מחלוקות. איגוד תיירות השייט (ACT) דורש להקים מיידית את מתקן העגינה ולעצור את צניחת ביקורי נוסעי הקרוזים שמסכן את הפעילות של תעשיית אוניות הקרוזים ביעד הקסום

גרנד קיימן, הגדול מבין שלושת איי קיימן חווה ירידה משמעותית במספר נוסעי הקרוזים המבקרים באי. בשנת 2023 האי רשם ירידה של 650,000 נוסעים בהשוואה ל-2018 ובשנה שעברה ירידה של 838,000 בהשוואה ל-2018. גרנד קיימן היה בעבר אחד מחמשת נמלי השייט המתויירים ביותר בקריביים, אך ירד למקום ה-18.
חלק מהירידה במספר הנוסעים נובעת מהיעדר מזח עגינה באי ומבנייה של יותר מגה אניות. בשל כמות הנוסעים האוניות הגדולות נמנעות מלעגון ביעדים בהן נדרשים שאטלים ימיים (Tenders) כדי להוביל את הנוסעים לחוף. איגוד תיירות השייט (ACT) באי דורש להקים מיידית את מתקן העגינה ולעצור את צניחת ביקורי נוסעי הקרוזים שמסכן את הפעילות של תעשיית אוניות הקרוזים. לשם ההשוואה, נמל נסאו באיי בהאמה, בו ניתן לעגון רשם ביקורי שיא של 5.6 מיליון נוסעים ב-2024, עלייה של 1.2 מיליון לעומת השנה הקודמת.
הוויכוח על בניית מזח עגינה בגרנד קיימן אינו חדש ונמשך כבר למעלה מעשור. לפני 10 שנים הושקה תוכנית לרכבל ייחודי כחלופה לבניית רציף אך הפרויקט מעולם לא התקדם. לפני חמש שנים, דווח כי קרניבל קרוז ליין ורויאל קריביאן עומדות לממן מזח עגינה שיאפשר לאוניות הקרוזים לעגון בגרנד קיימן. לרוע המזל, הפרויקט בעלות של 200 מיליון דולר מעולם לא יצא לדרך וכל שאר הפרויקטים הוקפאו או בוטלו.
ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,600 חברים
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=113880