Site icon Cruisein

הסיפורים שעשו לנו את שנת 2024 בתעשיית הקרוזים הגלובלית

אוניות קרוזים בים הבלטי. צילום עוזי בכר

אתר ‘קרוז אין’ מסכם עבורכם את שנת 2024 בתעשיית השייט העולמית, ומביא את האירועים שליוו אותנו ברחבי הגלובוס (מרבית האירועים עלו באתר ולכן מומלץ בלחיצה על הלינקים לעבור לקריאת הכתבות):

רויאל קריביאן מציגה את Icon of the Seas

Icon of the Seas על רקע העיר מיאמי. צילום רויאל קריביאן

לאחר שנים של ציפייה, אוניית התענוגות הגדולה בעולם, Icon of the Seas, הושקה בסוף חודש ינואר. לאונייה במשקל 250,800 טון ברוטו 20 סיפונים, שמונה ‘שכונות’ ויותר מ-40 מסעדות, ברים וטרקלינים. Icon מארחת למעלה מ-7,000 נוסעים, כולל Rover קצין הכלבים הראשי.

American Queen Voyages נסגרה

חברת שייט הנהרות האמריקנית נסגרה בחודש פברואר, מה שגרם לגלים בתעשיית השייט המקומית. מתברר שהחדשות לא הפתיעו מכיוון שמספר חברות הפסיקו למכור את הפלגותיה בשל בעיות באיכות השירות. המתחרה, American Cruise Lines, רכשה 4 ספינות מהחברה שנסגרה ולאחר מכן מיחזרה שתיים מהן.

קריסת גשר מרכזי בבולטימור שיבש את פעילות השייט באזור

בסוף חודש מרץ, ספינת מכולות התנגשה באחד מעמודי התמיכה שהחזיקו את גשר Francis Scott Key. בתאונה נהרגו שישה פועלים שעבדו בגשר. נמל בולטימור היה סגור למשך 11 שבועות בזמן שצוותי חירום וניקיון פינו את שאריות הפסולת. המשמעות של הסגירה הייתה שחברות השייט נאלצו לנתב באופן זמני את מסעותיהן לנורפולק, וירג’יניה הסמוכה. הנמל נפתח מחדש לספינות שייט בסוף מאי, כש-Royal Caribbean’s Vision of the Seas הפכה לכלי השיט הראשון שיצא מבולטימור לאחר הטרגדיה.

P&O Cruises Australia הפכה להיות חלק מקרניבל קרוז ליין

אטרקציות המצפות לנוסעים באוניות הפועלות באוסטרליה. צילום קרניבל קרוז ליין

בחודש יוני, P&O Cruises Australia הפכה להיות חלק מתאגיד קרניבל. Pacific Adventure ו- Pacific Encounter  תהפוכנה לספינות אחיות של קרניבל קרוז ליין באוסטרליה ושמותיהן יהיו  Carnival Adventure ו-Carnival Encounter.

רויאל קריביאן מבטלת את העגינות בהאיטי

אניית רויאל קריביאן בלבאדי האיטי. צילום יח”צ

האלימות הגוברת בהאיטי הובילה את מחלקת המדינה של ארצות הברית לפרסם אזהרת מסע ברמה 4, בחודש מרץ. רויאל קריביאן, שלה אי פרטי בהאיטי – Labadee, ביטלה זמנית את כל העגינות ביעד. חברת השייט חידשה בסופו של דבר את העגינות באי יותר משישה חודשים מאוחר יותר, בחודש אוקטובר.

נוסעים מגיעים לכותרות העולמיות לאחר שהחמיצו את האונייה באפריקה

Norwegian Dawn. צילום NCL

בסוף חודש מרץ, שמונה נוסעים לא הגיעו בזמן להפלגת האונייה Norwegian Dawn, מה שגרם להם להישאר באיים São Tomé ו-Príncipe ,שבאפריקה. בכותרות העיתונים בעולם עסקו בשאלה מי אשם בתקרית הבינלאומית. לי זה ברור שהנוסעים אשמים ולא חברת השייט מהיכרותי את התעשייה כבר למעלה מ-27 שנים.

שייט נהרות נשאר פופולארי בקרב יועצי שייט ונוסעים

שייט נהרות בדנובה. צילום Depositphotos

יועצי שייט הכפילו את מאמציהם למכור שייט נהרות בשנת 2024. האגודה האמריקאית של יועצי הנסיעות אירחה מספר אירועים כדי לתמוך במכירות, כולל תערוכת ASTA River Cruise Expo באמסטרדם, במרץ ו- virtual River Cruise Week החדש בנובמבר. ASTA שוב תארח את תערוכת שייט נהרות בשנת 2025, הפעם בוינה.

הפלגות הנופש חזרו בגדול

איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) חשף בדו”ח לשנת 2024 כי 31.7 מיליון נוסעים הפליגו באוניות קרוזים ב-2023, עלייה של 7% בהשוואה לתקופה טרום קורונה, ב-2019. האיגוד צופה שהמספרים ב-2024 יגיעו ל-35.7 מיליון נוסעים.

Victory Cruise Line מבצעת קמבייק

בעוד שחלק מחברות השייט נסגרו, Victory Cruise Line ביצעה קמבייק. החברה הודיעה במאי שהיא מתכננת להשיק מחדש ב-2025 הפלגות באגמים הגדולים.

לחברה יהיו שני כלי שיט באגמים הגדולים: Victory I ו- Victory II. הספינות אחיות המארחות 190 נוסעים היו חלק מהצי של American Queen Voyages, תחת השמות Ocean Navigator ו-Ocean Voyager. ג’ון וואגונר מחברת Victory Cruise Line רכש אותם במכירה פומבית כדי להחיות את המותג הישן שלו.

חברת Viking יוצאת להנפקה בבורסה

הפלגות ים ונהרות. צילום ויקינג

לאחר התרחבות החברה משייט נהרות למסעות באוקיינוסים, Viking עשתה קפיצת מדרגה נוספת בשנת 2024. החברה, בראשות היו”ר טורשטיין האגן, יצאה להנפקה במאי. כעת היא נסחרת בבורסת ניו יורק תחת הקוד “VIK”.

חברות השייט מתמודדת עם תקיפות המורדים החות’ים בים האדום

סוגיות גיאופוליטיות ממשיכות לזלוג לענף הקרוזים, כאשר התקפות המורדים החות’ים על אוניות בים האדום מאלצות את חברות השייט להתאים את מסלוליהם. MSC Cruises ו- Silversea Cruises ביטלו מספר הפלגות.

גם חברת Holland America Line החליטה לנתב מחדש את המסע הגדול העולמי ב-2026 הרחק מהאזור. Seabourn ביצעה מספר התאמות לכמה ממסלולי השייט לשנת 2025.

המסע העולמי של רויאל קריביאן הפך לוויראלי

השייט העולמי האולטימטיבי של רויאל קריביאן, שיצא ממיאמי בסוף 2023, הפך ויראלי ברשתות החברתיות. ההפלגה בת 9 חודשים בסיפונה של Serenade of the Seas הפכה לסנסציה ב-TikTok, כאשר הנוסעים פרסמו באופן קבוע סרטונים משעשעים על החיים באונייה. השייט הסתיים ב-10 בספטמבר לאחר ביקור ב-160 יעדים.

CLIA נפרדת מקלי קרייגהד

Kelly Craighead, נשיאה ומנכ”לית איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA) בחמש השנים האחרונות, הודיעה על פרישתה בסוף 2024. צ’ארלס “באד” דאר (Charles “Bud” Darr) יחליף אותה בתפקיד.

סילברסי מתחילה בבניית מלון חדש לנוסעים באנטארקטיקה

Silver Endeavour – ספינת התגלית החדשה של סילברסי קרוזס

אנטארקטיקה נותרה יעד שייט פופולרי. כדי לנצל את הביקוש ולהפוך את מסעות המטיילים לנוחים יותר, סילברסי הודיעה שהיא בונה מלון חדש בפוארטו וויליאמס, צ’ילה, העיר הדרומית בעולם. המלון בן 150 החדרים, המתוכנן להסתיים בסוף 2025, ישכן את אורחי חברת השייט לפני ואחרי הפלגותיהם ליבשת הלבנה.

חברות הקרוזים ממשיכות להשקיע באיים פרטיים

The Royal Beach Club at Paradise Island: בר השחייה הגדול בעולם. הדמיה רויאל קריביאן

האיים הפרטיים נותרו פופולריים בקרב נוסעי הקרוזים וחברות השייט הרימו את הכפפה. בהמשך להצלחה האדירה של Perfect Day at CocoCay, רויאל קריביאן בונה איים פרטיים חדשים. בשנת 2024 הודיעה החברה כי תבנה את Royal Beach Club Cozumel ואת Perfect Day Mexico. זה המשיך עם Royal Beach Club Paradise Island וחשיפת פרטים חדשים על המקום החדש באיי בהאמה.

Holland America Line ו-Carnival Cruise Line הכריזו גם הם על שם חדש וכמה שדרוגים ל- Half Moon Cay באיי בהאמה, שיקרא RelaxAway, Half Moon Cay. חברת Norwegian Cruise Line Holdings הודיעה גם על תוכניות לשדרג את Great Stirrup Cay.

Great Stirrup Cay: האי הפרטי של NCL בבהאמה. צילום NCL

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים עם למעלה מ- 15,600 חברים

Exit mobile version