Site icon Cruisein

דו”ח CLIA: מסכמים את שנת 2023 בתעשיית הקרוזים

אוניית קרוזים עוגנת בקריביים. צילום freepik

כמידי שנה, אתר ‘קרוז אין’ מפרסם את דו”ח איגוד חברות השייט הבינלאומי (CLIA –  Cruise Lines International Association). האיגוד כולל 53 חברות קרוזים : 43 בים (28 גלובליים, 15 אזוריים). 10 בנהרות (3 גלובליים, 7 אזוריים). צי החברות כולל 144 אוניות נוסעים. כ-300 שותפים. 75,000 חברים: 15,000 סוכנויות ו-60,000 סוכנים.

חברות השייט פועלות להפחתת פליטת פחמן עם השקעה בטכנולוגיות, תשתיות ופעולות מגוונות. גז טבעי נוזלי (LNG) נחשב היום לנקי ביותר, בזמן שחברות השייט בוחנות את השימוש בדלקים ימיים ברי קיימא, כולל דלק ביולוגי מתקדם ופתרונות אנרגיה מתחדשות, כגון דלקים סינתטיים, מתנול, מימן, תאי דלק וסוללות. אוניות שתוכננו עם מנועי LNG ומערכות אספקת דלק יוכלו לעבור לבר-קיימא יותר, דלקים חלופיים כגון LNG ביו או סינתטי בעתיד, עם שינויים מועטים או ללא שינויים. 15% מהאוניות שיושקו בין 2023 ל-2028 תהיינה מצוידות בסוללה או תאי דלק עבור ייצור חשמל היברידי. 60% מהאוניות בין 2023 ל-2028 תהיינה מצוידות במנועי LNG.

כל אונייה של חברת שייט ב-CLIA שנבנית עד 2028, למעט תגלית, מתוכננת להיות מצוידת ביכולת לחיבור חשמל בנמל. כיום, 30% מהאוניות יכולות להתחבר לחשמל בנמל. ל-29 נמלי קרוזים בעולם יש לפחות חיבור אחד לחשמל, 20 חיבורים נוספים מתוכננים עד 2025. פחות מ-2% מנמלי הקרוזים בעולם יכולים להעניק חיבור לחשמל ועד 2025 יהיו 3%.

מספר מיטות גלובלי: 2021 – 514,000, 2022 – 547,000, 2023 – 580,000.

מספר מיטות אזורי: 2021 – 46,000, 2022 – 32,000, 2023 – 34,000.

סה”כ2021 – 560,000, 2022 – 579,000, 2023 – 614,000.

קיבולת האוניות צפויה לגדול ב-19% ולעלות מ-625,000 מיטות ב-2022 ליותר מ-746,000 ב-2028. מ-2023 ל-2028 צפויים להתווסף 4 מיליון נוסעים חדשים בתעשיית השייט. כל עלייה של 1% בנוסעים חדשים שווה ערך ל-4 מיליון נוסעים חדשים.

האונייה MSC Euribia של חברת MSC Cruises. צילום יח”צ MSC Cruises

חברות הקרוזים באיגוד השיקו 14 אוניות חדשות במהלך 2023

חברות הקרוזים באיגוד ישיקו 44 אוניות חדשות בשנים 2023-2028   

  

10 נמלי הקרוזים המובילים בעולם

      נמל              מס’ אוניות          יציאה / כניסה           טרנזיט                  סה”כ נוסעים

1.מיאמי 982 5,581,535 292,272 5,873,807
2.ברצלונה 794 3,529,771 1,950,373 5,480,144
3.פורט קנברל 799 4,582,880 462,660 5,045,540
4.צ’יוויטווקיה 744 3,198,989 1,795,678 4,994,667
5.מרסי 584 2,791,938 1,913,441 4,705,379
6.נסאו/בהאמה 971 404 3,115,104 3,115,508
7.גנואה 318 1,971,943 1,068,892 3,040,835
8.פורט לודרדייל 479 2,811,494 208,480 3,019,974
9.פורטה מאיה 984 2,798 3,010,022 3,012,820
10.פלמה דה מיורקה 449 1,488,051 1,074,726 2,562,777
נורוויג’ן ויוה עוגנת במיאמי פלורידה. צילום יח”צ

15 הטרנדים המובילים בתעשיית הקרוזים

1.דורות צעירים הם עתיד נוסעי הקרוזים – 88% מדור המילניום (Y) – נולדו בין השנים 1980 ל-2000. 86% מדור ה-X , נולדו בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20.

2. דורות המילניום וה-X מגלים יותר מתמיד לצאת לקרוז ראשון – מילניום 77% ודור ה-X 73%.

3.ממוצע אורך מסלול השייט ממשיך להיות 7 ימים – חברות השייט מציעות גם מסלולים קצרים יותר וארוכים יותר מהממוצע.

4.נוסעי הסולו במגמת עלייה – חברות השייט מגיבים לתופעה עם יותר הצעות ובניית חדרי סולו.

5.האצה של טכנולוגיות סביבתיות – תעשיית הקרוזים שואפת לאפס פליטות עד 2050.

6.עלייה של 50% מנוסעים חדשים בקרוזים עם מחויבות לסביבה – בהשוואה לשלוש השנים האחרונות.

7. כ-84% מנוסעי הקרוזים מודעים לחשיבות הסביבה – חברות השייט מציעות יותר סיורים ברי קיימא לנוסעים.

8.גידול במספר חדרים נגישים לבעלי מוגבלויות – רבים מבעלי מוגבלות רואים בחופשת שייט הדרך הטובה ביותר לממש חופשה.

9.שירות יועצי השייט נמצא בעלייה – יותר נוסעים צעירים החל מדור Z למילניום ועד X פונים ליועצי שייט בהזמנת חופשת שייט.

10.יותר חופשות שייט רב דוריות – 73% מנוסעי הקרוזים מפליגים עם בני משפחה, המייצגים לפחות שני דורות.

11.עליה של צי אוניות חברות השייט החברות ב-CLIAלמעלה מ-300 אוניות קרוזים של חברות שייט ב-CLIA תהיינה לראשונה ב-2024. כמות הנוסעים השנה תגיע ל-106% מכמות הנוסעים ב-2019 לעומת כניסות תיירים המגיעות ל-80% עד 95% מרמות 2019 על פי נתוני UNWTO.

12.עלייה במספר הנוסעים בהפלגות תגלית – מספר הנוסעים בהפלגות תגלית יותר מהכפיל עצמו משנת 2016 ל-2022. גידול של 51% בחיפושים עבור שייט תגלית באנטרקטיקה בשנת 2022 לעומת 2019. בשנת 2019 נרשמו 187,000 נוסעי תגלית בהשוואה ל-137,000 בשנת 2022, אבל חלה עליה של 70% לעומת 2016.

13.מגוון רחב יותר של בחירה – מסלולים מגוונים יותר עם יותר לינות בנמלי העגינה.

14.בוחרים מסלולים ארוכים יותר – 43% מתכננים להזמין מסלולי שייט ארוכים יותר מבעבר.

15. השפעה גדולה יותר של משפחה וחברים בבחירת השייט – 86% מושפעים ממשפחה וחברים בבחירת השייט.

שוק המקור לקרוזים

צפון אמריקה : 15,408 מיליון ב-2019 לעומת 12,592 מיליון ב-2022.

מערב אירופה : 7,226 מיליון ב-2019 לעומת 5,433 מיליון ב-2022.

אסיה : 3,738 מיליון ב-2019 לעומת 791,000 ב-2022.

אוסטרליה/ ניו זילנד: 1,352 מיליון ב-2019 לעומת 471,000 ב-2022.

דרום אמריקה: 935,000 ב-2019 לעומת 426,000 ב-2022.

מזרח אירופה: 263,000 ב-2019 לעומת 161,000 ב-2022.

המזרח התיכון/ המפרץ: 108,000 ב-2019 לעומת 149,000 ב-2022.

סקנדינביה / איסלנד: 218,000 ב-2019 לעומת 131,000 ב-2022.

אפריקה: 168,000 ב-2019 לעומת 88,000 ב-2022.

קריביים: 57,000 ב-2019 לעומת 30,000 ב-2022.

מרכז אמריקה: 49,000 ב-2019 לעומת 20,000 ב-2022.

אחד היעדים היותר פופולארים באיים הקריביים. צילום Depositphotos

היעדים המובילים לחופשות קרוזים

האיים הקריביים: 11,983 מיליון נוסעים ב-2019 לעומת 9,004 מיליון ב-2022.

מרכז ומערב אירופה: 3,211 מיליון נוסעים לעומת 2,629 מיליון ב-2022.

צפון אירופה: 1,708 מיליון נוסעים לעומת 1,561 מיליון נוסעים ב-2022.

אלסקה: 1,215 מיליון נוסעים ב-2019 לעומת 1,162 מיליון ב-2022.

החוף המערבי: 1,165 מיליון נוסעים ב-2019 לעומת 1,137 מיליון נוסעים ב-2022.

מזרח אירופה: 1,226 מיליון נוסעים ב-2019 לעומת 1,133 מיליון נוסעים ב-2022.

אסיה וסין: 3,977 מיליון נוסעים ב-2019 לעומת 946,000 ב-2022.

אוסטרליה/ ניו זילנד: 1,178 מיליון ב-2019 לעומת 482,000 ב-2022.

אפריקה והמזרח התיכון: 515,000 ב-2019 לעומת 264,000 ב-2022.

קנדה וניו אינגלנד: 302,000 ב-2019 לעומת 233,000 ב-2022.

הים הבלטי: 594,000 ב-2019 לעומת 217,000 ב-2022.

הוואי: 243,000 ב-2019 לעומת 137,000 ב-2022.

משלחת/תגלית: 187,000 ב-2019 לעומת 138,00 ב-2022.

טרנסאטלנטי: 393,000 ב-2019 לעומת 227,000 ב-2022.

ענף הקרוזים ממשיך להיות מהצומחים בתעשיית התיירות:

תיירות הקרוזים צפויה להגיע ל-106% מרמות 2019 בשנת 2023 , עם 31.5 מיליון נוסעים, זאת בהשוואה לתחזית UNWTO לשנת 2023 בה התחזית היא גידול של 80%-95% מרמות 2019.

2019: 29.7 מיליון נוסעים.

2020: 5.8 מיליון נוסעים.

2021: 4.8 מיליון נוסעים.

2022: 20.4 מיליון נוסעים.

2023: 31.5 מיליון נוסעים.

2024: 36 מיליון נוסעים.

2025: 37.2 מיליון נוסעים.

2026: 38.5 מיליון נוסעים.

2027: 39.5 מיליון נוסעים.

33% מנוסעי הקרוזים הם מגיל 60 ומעלה. Depositphotos

הגיל הממוצע של נוסע בקרוזים : 46.5

33% – בגיל 60+

32% – בגיל 40-59

20% – בגיל 20-39

15% – בגיל 0-19

אחוז נוסעי הקרוזים המתכננים להפליג שוב

85% מהנוסעים שחוו קרוז יחזרו לשוט שוב, גידול של 6% מאשר לתקופת טרום מגפת הקורונה.

88% –דור המילניום או ה-Y (נולדו משנת 2000 ואילך).

86% – דור (1964 – 1980) ה-X .

82% – הבייבי בום (1946-1964).

78% –דור ה-Z (מסוף העשור השני של המאה ה-21).

הפלגות סולו, כן זה אפשרי. צילום Depositphotos

נוסעי הסולו

מרבית נוסעי הסולו מזמינים את ההפלגות שלהם בין 1 ל-12 חודשים לפני היציאה.

54.7% – בין חודש ל-6 חודשים.

28.1% – בין 6 ל-12 חודשים.

10.9% – פחות מחודש לפני ההפלגה.

3.1% – 12 ל-18 חודשים .

1.6% – 18 – 25 חודשים.

1.6% – מעל ל-24 חודשים.

אחוז נוסעי הקרוזים עם מוגבלות בניידות / האם אתה אישית או שותף לחופשה כזו?

16% – נמנים בקטגוריה הזו (מוגבלים בעצמם או שותפים).

82% – בקטגוריה טוענים שזו החופשה הכי מתאימה להם.

7% – לא בטוחים.

11% – לא מתאים להם.

מי מזמין חופשת שייט אצל יועץ שייט (סוכן נסיעות) ?

65% – הממוצע שמזמינים, מתוכם 69% מדור ה-Z. 68% מדור X . 66% מדור המילניום. 44% מהביבי בומרס.

ההשפעה של חברים ומשפחה או גורם אחר בבחירת חופשת השייט

משפחה וחברים – 41% מושפעים מאוד. 45% מעט מושפעים. 14% לא מושפעים.

חדשות תיירות –  29% מושפעים מאוד. 52% מעט מושפעים. 20% לא מושפעים.

חדשות בנושא קרוזים – 26% מושפעים מאוד. 52% מעט מושפעים. 22% לא מושפעים.

פרסום – 23% מושפעים מאוד. 53% מעט מושפעים. 24% לא מושפעים.

יועץ שייט / סוכן נסיעות – 22% מושפעים מאוד. 51% מעט מושפעים. 27% לא מושפעים.

משפיענים / בלוגרים – 17% מושפעים מאוד. 38% מעט מושפעים. 45% לא מושפעים.

מדיה חברתית – 18% מושפעים מאוד. 35% מעט מושפעים. 47% לא מושפעים.

ההשפעה הכלכלית לשנת 2021

בניית אוניות עזרו לתרומות כלכליות משמעותיות למרות אובדן כמות הנוסעים בעקבות מגפת הקורונה. למרות שרוב שווקי השייט נותרו סגורים במהלך 2021, והתחילו מחדש בצפון אמריקה רק בסוף יוני, תעשיית השייט עדיין הפיקה כמה יתרונות כלכליים משמעותיים.

גלובלית: תרומה כלכלית כוללת של 75 מיליארד דולר, תומכת ב-848 אלף משרות.

אירופה: תרומה כלכלית כוללת של 44 מיליארד דולר, תומכת ב-315 אלף משרות.

שאר העולם: תרומה כלכלית כוללת של 11 מיליארד דולר, תומכת ב-411,000 משרות.

הערך הכלכלי של תעשיית הקרוזים

*כל 24 נוסעי קרוזים מייצרים מקום עבודה אחד בתעשייה.

*נוסע מבזבז בממוצע 750$ בעגינות ובמהלך סיורי חוף.

*6 מתוך 10 נוסעים (63%) שהפליגו הצהירו כי חזרו ליעד בו ביקרו לראשונה בחופשת שייט.

התעשייה תתרום 155 מיליארד דולר לכלכלה הגלובלית. תספק 1.2 מיליון משרות ושכר כולל של 50 מיליארד דולר.

 

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים

Exit mobile version