עיר הנמל הצפונית בוחנת מחדש את יחסיה עם ענף התיירות, כשעצומה חדשה מציעה להגביל את מספר אוניות הקרוזים והנוסעים – נדרשות כ- 3,000 חתימות עד מאי

ג’ונו, אלסקה – עיר הנמל הצפונית יוצאת שוב למאבק על עתידה התיירותי. הפעם: הצעה חדשה להגביל את תנועת אוניות הקרוזים לנמל המקומי אושרה על ידי פקידי העירייה, וכעת יוצאת לדרך עצומה ציבורית במטרה לאסוף 2,720 חתימות עד 19 במאי. אם תצליח – תעלה ההצעה להצבעה בבחירות המקומיות באוקטובר.
ההצעה כוללת שורת מגבלות שאפתניות, ובהן:
*מקסימום של חמש אוניות קרוזים ביום.
*תקרה שנתית של 1.5 מיליון נוסעים.
*מגבלה יומית של 16,000 מבקרים בימי חול ו-12,000 בשבתות.
*קיצור עונת השייט כך שתימשך ממאי עד ספטמבר (במקום אפריל עד אוקטובר).
הרקע ליוזמה הוא הזינוק בכמות המבקרים בשנים האחרונות – למעלה מ-1.6 מיליון נוסעי שייט פקדו את העיר בשנים 2023 ו-2024. נתון זה מדאיג רבים מהתושבים, הסבורים כי העיר הפכה צפופה מדי וכי התיירות פוגעת באיכות חייהם ובמערכות הציבוריות.
אך לא כולם שותפים לאופטימיות. חברת Allen Marine Tours, אחד הגורמים המרכזיים בתעשיית התיירות הימית באלסקה, מתנגדת בתוקף להצעה. עורך דינה טען כי נוסח העצומה “אינו מספק מענה ממשי למורכבות שבהסדרת התחום”, ואף הזהיר כי יישומה עלול להיות בעייתי מבחינה משפטית ומעשית.
מעבר לכך, מאבק החתימות עשוי להתברר כאתגר בפני עצמו: עם אוכלוסייה של כ-30,000 תושבים בלבד, כמעט כל עשירי יצטרך לחתום כדי שהעצומה תעבור.
הדיון סביב ספינות השייט הוא רק אחד ממספר צעדים שנבחנים כעת בג’ונו – הכוללים גם יוזמות לשינוי מסי רכוש, מסי מכירה על מזון ושירותים, ואף כללי ההצבעה עצמם.
למרות הקשיים, תומכי ההצעה רואים בה הזדמנות אמיתית לשינוי: “זהו מסר ברור מהציבור שאומר – אנחנו רוצים תיירות, אבל לא בכל מחיר”, אמר אחד הפעילים המקומיים. “הגיע הזמן למצוא איזון חדש”.

ברוכים המצטרפים לקבוצת הפייסבוק ״קרוז חלום של הפלגה״ – הייחודית בעולם הקרוזים. למעלה מ-15,700 חברים
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ “קרוז אין-חדשות חמות מהים”
חפשו אותנו גם בטלגרם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.cruisein.co.il?p=115230